Obchodné podmienky
Všeobecné obchodné podmienky spoločnosti
Hahn a syn s.r.o., IČO: 07882076, so sídlom Lelkova 186/4, 747 21 Kravaře
1. Preambula
2. Definícia
• osoba, ktorá podniká na základe živnostenského oprávnenia (živnostník zapísaný v živnostenskom registri),
• osoba, ktorá podniká na základe iného než živnostenského oprávnenia podľa osobitných predpisov (sem patrí napr. Slobodné povolania ako advokácie pod.), a
• osoba, ktorá vykonáva poľnohospodársku výrobu a je zapísaná do evidencie podľa osobitného predpisu.
Právne vzťahy Predávajúceho s Kupujúcim, ktorý je podnikateľ, výslovne neupravené týmito VOP ani Zmluvou medzi Predávajúcim a Kupujúcim sa riadi príslušnými ustanoveniami zák. č. 513/1991 Zb., obchodný zákonník v platnom znení, ako aj súvisiacimi predpismi.
3. Spracovanie osobných údajov
4. Objednávka a uzatvorenie zmluvy
Tovar na objednávku
V prípade objednania tovaru na zákazku (priemyselné elektrocentrály) je kupujúci povinný zaplatiť zálohu vo výške 50 % z predajnej ceny tovaru. V prípade tovaru na mieru je záloha nevratná. V tomto prípade nie je možné uplatniť 14-dňovú lehotu na odstúpenie od kúpnej zmluvy a následné vrátenie tovaru.
Dodacia lehota je v tomto prípade len orientačná a môže sa predĺžiť.
5. Cena a platba
- cena tovaru je na prvý pohľad nesprávna (napr. nezohľadňuje kúpnu cenu);
- cena tovaru chýba alebo chýba jedna alebo viac číslic;
- zľava na tovar presahuje 50 % bez toho, aby bol tovar súčasťou špeciálnej marketingovej akcie alebo predaja označeného špeciálnym symbolom.
- Spoločnosť Hahn a syn s.r.o. upozorňuje, že informačný systém spoločnosti Hahn a syn s.r.o. automaticky označuje aj pri tovare so zjavne nesprávnou cenou, že ide o tovar so zľavou alebo vo výpredaji a pod. V prípade pochybností, či je tovar skutočne zľavnený alebo či ide o zjavnú chybu v cene tovaru, je preto kupujúci povinný kontaktovať spoločnosť Hahn a syn s.r.o. a overiť si správnosť ceny.
6. Způsob platby a dopravy
Objednávku je možné uhradiť:
- prevodom
- dobierka (s Geis Cargo len v hotovosti)
- v hotovosti pri osobnom odbere
- PayPal
Spôsoby prepravy:
- DPD
- Geis Cargo
7. Záruka a servis
8. Reklamačný poriadok
8.1 Za aké chyby sme zodpovední?
Ako predávajúci zodpovedáme za to, že tovar je pri prevzatí bez vád. To znamená, že tovar pri prevzatí má najmä:
- má vlastnosti, ktoré sme si dohodli, ktoré sme opísali alebo ktoré ste mohli očakávať vzhľadom na povahu tovaru a na základe inzerátu;
- je v zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti;
- je v súlade s požiadavkami zákona;
- tovar je vhodný na účel, ktorý uvádzame alebo na ktorý sa zakúpený tovar zvyčajne používa;
- tovar sa považuje za vadný aj vtedy, ak vám dodáme iný tovar, než na akom sme sa dohodli;
- zodpovedá kvalite, na ktorej sme sa dohodli, alebo prípadne kvalite, ktorá je pre daný druh tovaru stanovená platnými a účinnými právnymi predpismi, a
- je bez právnych vád, t. j. tovar nie je predmetom vlastníckych práv tretej osoby a k tovaru sú priložené doklady a dokumenty potrebné na riadne užívanie tovaru.
Spotrebiteľom ďalej zodpovedáme za to, že sa tieto vady nevyskytnú v záručnej dobe.
Neposkytujeme žiadnu záruku kvality nad rámec zákonnej záručnej lehoty pre spotrebiteľov.
Rozdiely vo farebných odtieňoch v skutočnosti a na elektronických zobrazovacích zariadeniach nemožno považovať za vadu tovaru. Ak tovar nezodpovedá vašim predstavám, máte právo odstúpiť od zmluvy do 14 dní od prevzatia tovaru, ak ste spotrebiteľ.
2 Aká je záručná doba?
Záručná doba je dvadsaťštyri mesiacov od prevzatia tovaru pre spotrebiteľov a dvanásť mesiacov od prevzatia tovaru pre podnikateľov.
Upozorňujeme, že v prípade výmeny alebo opravy tovaru sa na nový tovar alebo vymenené diely a náhradné diely nevzťahuje nová záručná doba. Záručná doba sa však v takomto prípade predĺži o dobu, počas ktorej ste tovar nemohli používať v dôsledku závady, t. j. najmä o dobu, počas ktorej bol tovar v oprave.
8.3 Aké máte práva z chybného plnenia?
Vaše práva z vadného plnenia sa riadia Občianskym zákonníkom, najmä § 2099 až 2117, a ak ste spotrebiteľ, aj § 2165 až 2174.
Ak ste spotrebiteľ alebo firma:
Ak vada existovala alebo sa predpokladá, že existovala v čase prevzatia tovaru, máte z chybného plnenia nárok na tieto práva.
Ak je vada tovaru podstatným porušením zmluvy, máte nárok na nasledujúce práva z vadného plnenia:
a) odstrániť vadu dodaním novej veci bez vady alebo dodaním chýbajúcej veci;
b) odstrániť vadu opravou veci;
c) primeranú zľavu z kúpnej ceny;
d) odstúpenie od zmluvy
Ak vadu neodstránime v primeranej lehote, môžete namiesto odstránenia vady požadovať primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môžete odstúpiť od zmluvy.
Ak je vada tovaru nepodstatným porušením zmluvy, môžete požadovať:
a) odstrániť vadu alebo
b) primeranú zľavu z kúpnej ceny
Ak vadu neodstránime včas alebo ak odmietneme vadu odstrániť, môžete požadovať zľavu z kúpnej ceny alebo môžete odstúpiť od zmluvy. Vami vykonanú voľbu je možné zmeniť len po dohode s nami.
Upozorňujeme, že pokiaľ si neuplatníte právo na zľavu z kúpnej ceny alebo neodstúpite od zmluvy, sme oprávnení dodať vám chýbajúci tovar alebo odstrániť právnu vadu (najmä dodať chýbajúce doklady).
Ak nemôžete vrátiť tovar v stave, v akom ste ho dostali, nemôžete požadovať výmenu tovaru alebo odstúpenie od zmluvy. To neplatí, ak:
a) došlo k zmene stavu v dôsledku kontroly, ktorou sa zistila vada predmetu;
b) ste predmet používali pred zistením vady;
c) ste nezapríčinili nemožnosť vrátenia veci v nezmenenom stave konaním alebo opomenutím, alebo
d) ste vec predali pred objavením vady, spotrebovali ste ju alebo ste ju zmenili pri bežnom používaní; ak sa tak stalo len čiastočne, vrátite nám to, čo ešte môžete vrátiť, a nahradíte nám škodu v rozsahu, v akom ste mali z používania veci prospech.
Iba ak ste spotrebiteľ:
Ak sa vada spotrebného tovaru vyskytne v záručnej dobe dvadsiatich štyroch mesiacov od prevzatia tovaru (dvanástich mesiacov od prevzatia tovaru v prípade použitého tovaru), máte právo na nasledujúce práva z chybného plnenia:
a) právo na výmenu tovaru, ak:
- tovar počas záručnej doby stratí niektorú z vlastností uvedených v článku 1 reklamačného poriadku a nie je to vzhľadom na povahu vady neprimerané;
- vada je neodstrániteľná;
- tovar nemôžete riadne používať z dôvodu opätovného výskytu chyby po oprave alebo
- tovar má viacero chýb.
Nemôžete požadovať výmenu tovaru, ak by výmena bola neprimeraná povahe chyby. V takom prípade máte nárok na bezplatné odstránenie vady.
Nárok na výmenu tovaru nemáte ani v prípade, ak je chybná len časť (komponent) tovaru.
Výmenu tovaru nemôžete požadovať v prípade použitého tovaru alebo tovaru predávaného za nižšiu cenu. Namiesto toho môžete požadovať primeranú zľavu.
b) Máte právo na výmenu chybnej časti tovaru, ak:
- je chybná len časť (komponent) tovaru;
- vada je neodstrániteľná;
- tovar nemôžete riadne používať z dôvodu opätovného výskytu vady po oprave alebo
- tovar má viacero chýb.
c) Máte právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny, ak
- si nevyberiete právo na odstúpenie od zmluvy, na výmenu vadného tovaru alebo jeho časti alebo na opravu tovaru;
- nie sme schopní vymeniť alebo opraviť tovar alebo časť tovaru (napríklad tovar sa už nevyrába);
- nezabezpečíme nápravu v primeranej lehote alebo ak by vám zabezpečenie nápravy spôsobilo značné ťažkosti; alebo
- tovar má vadu, ktorú sme povinní odstrániť, a ide o tovar predávaný za nižšiu cenu alebo o použitý tovar.
d) máte právo odstúpiť od zmluvy, ak
- je vada neodstrániteľná;
- nemôžete tovar riadne používať z dôvodu opätovného výskytu vady po oprave;
- sa na tovare vyskytuje viacero vád;
- nie sme schopní vymeniť alebo opraviť tovar (napríklad tovar sa už nevyrába) alebo
- nie je možné vymeniť chybný tovar alebo časť tovaru za bezchybný tovar.
8.4. Kedy nemožno uplatniť práva z vadného plnenia?
Práva z vadného plnenia vám nevzniknú, ak:
- ste o vade vedeli pred prevzatím dodávky;
- ste vadu spôsobili alebo
- uplynula záručná doba.
- Nárok sa nevzťahuje na darčeky!
Nároky zo záruky a zodpovednosti sa nevzťahujú na:
- (opotrebenie spôsobené používaním zahŕňa zníženie kapacity batérií a akumulátorov);
- ak sa preukáže, že vada alebo poškodenie boli spôsobené nesprávnym používaním, v rozpore s návodom na použitie alebo iným nevhodným správaním kupujúceho, ktorý preukázateľne manipuloval s tovarom
- V prípade svojpomocného alebo neodporúčaného zapojenia elektrickej inštalácie nezodpovedáme za vzniknuté škody.
- Vady použitej veci zodpovedajúce miere používania alebo opotrebenia, ktoré mal tovar pri prevzatí;
- veci predanej za nižšiu cenu - len vo vzťahu k závade, pre ktorú bola dohodnutá nižšia cena; alebo
- ak si to vyžaduje povaha veci.
Predávajúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy uzavretej so zákazníkom v prípade zjavnej chyby v cene tovaru (t.j. cena zjavne odlišná od obvyklej ceny tohto druhu/typu tovaru), pokiaľ na tovare nie je jasne uvedené, že ide o "mimoriadnu zľavu" alebo "špeciálnu ponuku" alebo iné označenie podobného významu. Za zjavnú chybu v cene tovaru sa považuje napríklad chyba v prvých troch čísliciach namiesto štyroch a iné zjavné chyby v písaní. V prípade, že takáto situácia nastane, predávajúci bude bezodkladne kontaktovať kupujúceho, aby sa dohodol na ďalšom postupe. Ak kupujúci už zaplatil časť alebo celú kúpnu cenu, bude táto suma čo najskôr prevedená späť na účet alebo adresu kupujúceho.
8.5 Ako môžem podať žiadosť?
Na uplatnenie nároku na záručnú opravu je potrebné predložiť doklad o kúpe (pokladničný blok, faktúru, lízingovú zmluvu) alebo záručný list. V prípade zaslania tovaru predávajúcemu je potrebné tovar zabaliť na prepravu tak, aby nedošlo k jeho poškodeniu počas prepravy.
Pre čo najrýchlejšie vybavenie reklamácie odporúčame využiť naše priestory.
Reklamáciu je možné uplatniť u predávajúceho, a to prostredníctvom reklamačného formulára, ktorý je k dispozícii na internete. Iným spôsobom nebude reklamácia prijatá. Reklamačná lehota sa počíta od prevzatia tovaru v servisnom stredisku.
Momentom podania reklamácie je okamih, keď nám je reklamovaný výrobok doručený.
Prijaté reklamácie vybavujeme okamžite, v zložitých prípadoch do niekoľkých pracovných dní. Do tejto lehoty sa nezapočítava čas primeraný typu výrobku alebo služby potrebný na odborné posúdenie závady. Reklamácie vrátane odstránenia vady sa vybavujú bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, ak nie je dohodnutá dlhšia lehota.
V súlade s Občianskym zákonníkom máte právo na náhradu účelne vynaložených nákladov spojených s reklamáciou tovaru. Upozorňujeme, že právo na náhradu týchto nákladov je potrebné uplatniť do jedného mesiaca od uplynutia lehoty, v ktorej je potrebné vadu reklamovať.
9. Vrátenie peňazí a tovaru
Odporúčame vrátiť tovar v nepoškodenom obale
Obal nie je predmetom kúpy ani súčasťou kúpenej veci. Aj napriek tomu má Hahn s.r.o. právo na náhradu skutočne vynaložených nákladov spojených s vrátením tovaru. Tieto náklady sú vždy individuálne posúdené a ako také sú potom zákazníkovi naúčtované a započítané s čiastkou za vrátený tovar.
Pri odstúpení od zmluvy je potrebné vrátiť aj všetky darčeky, ktoré boli súčasťou objednávky. Darček je položka v objednávke/faktúre za 0 EUR.
Dodržanie 14 dňovej lehoty
Pre dodržanie lehoty je rozhodujúce, kedy je odstúpenie od zmluvy odoslaný. Lehota na odstúpenie sa tak považuje za zachovanú, ak spotrebiteľ v jej priebehu odošle podnikateľovi oznámenie, že od zmluvy odstupuje.
Lehota na odstúpenie od zmluvy trvá 14 kalendárnych dní, nie pracovných, a začína plynúť nasledujúci kalendárny deň po prevzatí tovaru spotrebiteľom (napr. Prevezme Ak si zákazník tovar v piatok, doba pre odstúpenie sa počíta od soboty vrátane).
KDE TOVAR VRÁTIŤ
Hahn a syn s.r.o.
Bolatická 2045/39
747 21
Kravaře
2. Svoje právo na vrátenie tovaru môžete uplatniť aj písomne, a to odstúpením od zmluvy a zaslaním tovaru na adresu: Hahn a syn s.r.o. Bolatická 2045/39; 747 21 Kravaře; Česká republika
3. Prosíme, uveďte tovar pokiaľ možno do pôvodného stavu, predídete tým možnému zníženiu vrátenej sumy o náklady vynaložené na uvedenie tovaru do pôvodného stavu. Vrátený tovar prosíme dobre zabaľte, aby nedošlo k jeho poškodeniu počas prepravy.
4. Peniaze za tovar zašleme na váš bankový účet čo najskôr, najneskôr do 14 dní od dní od odstúpenia od zmluvy, nie však skôr než dôjde k doručenie vráteného tovaru späť na naše reklamačné oddelenie (prípadne ako preukážete, že vrátený tovar nám už bol odoslaný ). Náklady na vrátenie tovaru sú v tomto prípade na strane kupujúceho.
14-dňovú lehotu na odstúpenie od kúpnej zmluvy a následné vrátenie tovaru nemožno uplatniť na tovar, ktorý je upravený na mieru, pretože na takýto tovar sa 14-dňová lehota na vrátenie tovaru nevzťahuje. To platí najmä pre krbové vložky vyrobené na mieru.
Predĺženú lehotu na vrátenie tovaru "Vrátenie tovaru do 30 dní" nemožno uplatniť na tovar, ktorý je zmiešaný na objednávku. Týka sa to najmä krbových vložiek vyrobených na mieru.
V prípade, že kupujúci vráti tovar predávajúcemu do 14 dní, znáša náklady na poštovné kupujúci.
Aj my sme len ľudia a občas sa stane, že dôjde k chybe pri preprave. Preto si pred použitím výrobku skontrolujte, či ide skutočne o vami vybraný výrobok (značka, typ, odtieň, veľkosť balenia). Po otvorení a použití už nie je možné tovar vybrať a vymeniť za správny.
STRUČNÝ PREHĽAD NA ZÁVER
* lehota 14 dní začína plynúť nasledujúci kalendárny deň po prevzatí tovaru, ak lehota končí cez víkend alebo sviatok, je posledným dňom lehoty nasledujúci pracovný deň
* odstúpenie od zmluvy musí byť odoslané dodávateľovi najneskôr v posledný deň 14-dňovej lehoty
* právo odstúpiť od zmluvy bez uvedenia dôvodu v 14-dňovej lehote zaniká vybalením a použitím tovaru.
* v 14-dňovej lehote je možné vrátiť aj použitý tovar, ale dodávateľ má opäť nárok na úhradu nákladov na uvedenie tovaru do pôvodného stavu. Tieto náklady môžu teoreticky dosiahnuť plnú cenu tovaru
* peniaze vám vrátime do 14 kalendárnych dní od odstúpenia od zmluvy, nie však skôr, ako nám bude vrátený tovar doručený (alebo kým nepreukážete, že vrátený tovar nám už bol zaslaný)
10. Ukončenie zmluvy
11. Záverečné ustanovenia
V prípade, že dôjde medzi našou spoločnosťou a spotrebiteľom k vzniku spotrebiteľského sporu z kúpnej zmluvy alebo zo zmluvy o poskytovaní služieb, ktorý sa nepodarí vyriešiť vzájomnou dohodou, môže spotrebiteľ podať návrh na mimosúdne riešenie takéhoto sporu určenému subjektu mimosúdneho riešenia spotrebiteľských sporov, ktorým je Česká obchodná inšpekcia Ústredná inšpektorát - oddelenie ADR Štěpánská 15 120 00 Praha 2 Email: adr@coi.cz Web: adr.coi.cz